Mivel jár a rövidtávú lakáskiadás?

Ha rövidtávú lakáskiadással szeretnél bevételhez jutni, érdemes először végig gondolni, mennyi teendővel jár ez a tevékenység annak érdekében, hogy eldönthesd, magad szeretnéd-e menedzselni a lakást, vagy együttműködnél egy lakáskiadással foglalkozó céggel.

A rövidtávú lakáskiadás folyamatos, napi odafigyelést és menedzselést igénylő munka. Lássuk, milyen feladatokkal kell megbirkózni nap mint nap!

„Minden lakásról készül először is egy profil, amit felteszünk a különböző oldalakra, erre érkeznek a foglalások. A legtöbb teendő mindig a legelső foglalás előtt van” – állítja Réka. Először is le kell adni a rendelést, hogy hány darab és mekkora ágyneműkre van szükség. Minden érkező előtt elvégzik a takarítást és feltöltik a lakást a szükséges eszközökkel: a sampon, tusfürdő, szappan kötelező eleme az Airbnb-lakásoknak, ahogy az ágynemű és a törölköző is. Véleményük szerint azonban nagyon fontos például hajszárítót biztosítani a vendégek részére, ugyanis a statisztikák alapján ez akár 5%-kal is megemelheti a foglalások számát.

„A kapcsolattartás, a kommunikáció folyamatos, bármikor érkezhet egy új kérdés. A vendégek többsége gyakran kíváncsi arra, hogyan tudnak tömegközlekedni vagy éppen taxit rendelni, milyen jegyekre lesz szükségük, milyen étkezési és szórakozási lehetőségek közül választhatnak majd helyben” – sorolta Réka. Hozzátette: mivel a különböző platformokon előre sorolják azokat a lakáskiadókat, akik gyorsan válaszolnak a felmerülő kérdésekre, a Let Me Inn-nél egy órán belül megválaszolnak minden kérdést, akkor is, ha az éjszaka érkezik.

A vendégeket minden esetben egy beengedő ember várja, aki megmutatja, hogyan lehet bejutni az épületbe, hol található a lakás, körbevezeti az újonnan érkezetteket a helyiségekben, megmutatja a különböző háztartási eszközök, valamint a fűtés, klíma használatát. A check-in során tájékoztatást nyújt például arról, hol található a közelben bolt, étterem vagy hogyan működik Budapesten a parkolás. „Általában egy vendég az itt tartózkodása alatt 3-4 üzenetet küld. Előfordul, hogy jegyet szeretne rendelni egy eseményre vagy megkérdezi, honnan érdemes pizzát rendelni” – meséli Réka. Távozás előtt mindenképpen felveszik a kapcsolatot ismét, és megérdeklődik, mikor hagyja el a lakást. Ilyenkor ismét kimennek a helyszínre, elveszik a kulcsot, illetve ilyenkor történik a lakás kárfelmérése is.

„A kárigényeket az Airbnb felé 14 napon belül vagy a következő vendég érkezéséig lehet benyújtani. Előfordul, hogy kijön a konnektor a falból, vagy kivitelezési hibából fakadóan leszakad a karnis, de volt már olyan eset, amikor a mahagóni padlót karcolták fel, amikor arrébb tolták a kanapét a nappaliban. A kárigény bejelentését követően az Airbnb vagy kifizetteti a kárt, vagy kártéríti a tulajdonost, ha önhibán kívül keletkezett kár. Utóbbira példa például, ha beletörik a kulcs a zárba” – sorolja a Let Me Inn szakembere. Fontos azzal tisztában lenni, hogy egy váratlan káresemény vagy karbantartási probléma miatt, például, ha a vendég éjszaka elhagyja a lakáskulcsot, azonnal menni kell intézkedni, függetlenül attól, hogy mit csinál épp az ember. Nem minden tulajdonos örül annak, ha a karácsonyfa alatt vagy moziban ülve, esetleg a családi vacsora közepén fut be egy fontos hívás, hiszen az ünnepek alatti időszak vagy a hosszú hétvégék kiemelt időszaknak számítanak a vendégforgalom tekintetében, ilyenkor mindenki pihenni szeretne, de nemcsak a bérlő, hanem a tulajdonos is.

Az extra szolgáltatások tekintetében a tulajdonos határozza meg, milyen berendezésekkel látja el a lakást. Van, ahol van mosógép és szárítógép is, ha van rá lehetőség, akkor a parkolóban, garázsban megvásárolt helyet használhatják a bérlők, de van, aki rollert, biciklit bocsát az érkezők rendelkezésére. „A családosok számára fontos, hogy kapjanak kiságyat, etetőszéket például, ezeket a Let Me Inn biztosítja számukra. A tulajdonos által biztosított kávéfőzők, teafőzők mellé is bekészítünk kávét, teát, cukrot annak érdekében, hogy vendégeink minél inkább otthon érezhessék magukat. Ez esetben ugyanis jobb értékelést tudunk elérni” – tette hozzá Juhász Réka.

Ahogy a fentiekből is látható, ez a fajta tevékenység nagyfokú rugalmasságot és sok időráfordítást igényel a tulajdonos részéről, ami kiváltható egy menedzser cég alkalmazásával. Utóbbi azért is megtérülő befektetés, mert így nem csupán naprakész szakemberek segítenek, de ők olyan profi szoftvereket is használnak, aminek a megvásárlása egy magánszemély számára nem feltétlenül kifizetődő.

Ha további kérdésed van a rövidtávú lakáskiadással kapcsolatban, keresd a Let Me Inn csapatát!

 

Kapcsolatfelvétel

Kérjük töltsd ki az alábbi mezőket és hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot!
Visszahívást kérek
Regisztráljuk adataid és 24 órán belül
felvesszük veled a kapcsolatot.
Részletes kalkuláció
Add meg lakásod paramétereit, tölts fel fotókat és
visszahíváskor már pontos becslést kapsz.

Kiemelt partnerünk