5+1 tipp az üzemeltető cég kiválasztásához

Ügyfeleink tapasztalatai alapján sok lakástulajdonos nem volt elégedett korábbi üzemeltetőjével. Ha most keresel airbnb üzemeltetőt, segítünk, milyen kritériumokat kell teljesítenie egy profi cégnek, mire érdemes figyelni, rákérdezni, mielőtt szerződést kötnél.

1. Referenciák és értékelések

Egy rövidtávon kiadott lakást rossz üzemeltetéssel gyorsan le lehet rontani. Először is tudd meg, mekkora portfolióval rendelkezik a kiválasztott lakásmenedzsment cég, mennyi és milyen típusú ingatlanokat kezel, valamint, hogy milyen árakon dolgoznak. Érdeklődj, milyen válaszadási aránnyal rendelkeznek, mennyire gyorsan veszik fel a kapcsolatot az ügyfelekkel és az airbnb vendégekkel. Fontos az is, milyen a takarítás minősége az általuk üzemeltetett lakásokban.

Nagyon lényeges a piacra vezetési stratégia, hallgasd meg ezzel kapcsolatban az üzemeltető elképzeléseit. Az airbnb hirdetések szövegezése döntő fontosságú, közérthető, informatív és figyelemfelkeltő legyen, amitől a lakás kitűnik a tömegből. A folyamatos néző bevonzásra is figyeljenek, hiszen ebből lesz konverzió.

Lényeges, hogy a rövidtávon kiadott ingatlan tulajdonosaként a te neveden legyen a profil, és ne az üzemeltető cég gyűjtőprofilja alatt. Utóbbi esetben ugyanis nem lehet kiemelni az adott ingatlan hirdetését, ami értékcsökkenést jelent számodra. Ha profilod birtokolja egy menedzsment cég, de váltani szeretnél, érdemes a váltáskor új profilt generálni.

2. Szolgáltatások

Mérd fel, milyen mértékű segítségre van szükséged! Teljes mértékben szeretnéd átadni airbnb lakásod üzemeltetését, vagy csak részben? A legjobb, ha egy kézben van minden feladat, mert így sem a kommunikációs, se a napi feladatvégzés terén nem maradhat ki egy fontos résztevékenység sem.

Amikre érdemes figyelni:

  • Legyen személyes beengedési opció.
  • Az üzemeltető cég szűrje a vendégeket a lakásod megóvásának érdekében.
  • Alkalmazzanak könyvelőt, és segítsenek a mindennapi adminisztrációban, mint amilyen a vendégkönyv vezetése vagy a számlaadás.

3. Árazás

Az árazás és a hirdetésoptimalizálás hozza a foglalásokat, ezért elengedhetetlen, hogy ezekre nagy hangúlyt fektessen az általad megbízott cég. Többrétű feladatról beszélünk, ez kimondottan érvényes abban az esetben, ha az adott cég több lakás rövidtávú üzemeltetésével is foglalkozik. Ehhez elengedhetetlen egy külön csapat is, aki kézben tartja a folyamatot.

Nálunk, a Let Me Inn-nél hirdetés és árazás elemző kollégáink naponta figyelik a piaci változásokat, hogy az adott potenciális kiadási ár mindig a legmagasabb legyen. A kreatív ember a hirdetésoptimalizálással foglalkozik. Ő az aki elkészíti a lakások egyedi profilját, integrálja őket a szállodamenedzsment szoftverbe és amennyiben szükséges frissíti azokat. Az adatelemzőink és hozam menedzserünk a statisztikák és aktualitások alapján, árazási szoftverünk segítségével minden nap valós időben frissülő adatokat használva módosítják az árakat az elérhető összes szabad időpontra. Hétvégék, ünnepek vagy egyéb frekventált időszakok: hátradőlhetsz, a naptárad mindig naprakész lesz!

4. Takarítás

Sokan nem gondolnák, de ez is kardinális kérdés, hiszen mindenki szeretne átmenetileg egy tiszta, rendezett otthonban éjszakázni. Nem mindegy, ki fizeti a tisztítószereket és hogy milyen eszközöket, kezelőszereket használnak.

A bekészített kezelőszerek szállodai, kis kiszerelésű tisztítószerek legyenek. A vendégek jobban szeretik a tiszta, bontatlan szereket használni, mint a nagyobb kiszerelésű, már felbontott maradékokat.

Érdemes hotelminőségű bértextíliákkal dolgozni, amelyeket egy profi céggel vegytisztíttat, vasaltat az üzemeltető.

A felbérelt takarító számára érdemes előre bekészíteni egy check-listet, amely segítségével végig tud menni az egyes folyamatokon, így biztos, hogy nem marad ki semmi. Nagyon kínos, ha egy részfeladat, mint például a szemetesek ürítése vagy a WC fertőtlenítése elmarad.

5. Szoftverek

Az árazási szoftver fontosságát már említettük, azonban még ennél is fontosabb a szállodamenedzsment szoftver használata. Ez szinkronizál a különböző platformok között, mutatja az árakat és biztosítja, hogy minden rendben legyen. Amennyiben megfelelő a szoftver, nem lesznek keresztbe foglalások és nem fognak téves áron bejönni foglalások. Ugye, nem szükséges részletezni, hogy az ilyen hibák mennyit rontanak az ingatlanod és személyed megítélésén?!

+1: Elszámolás

Fontos, hogy kinek a számlájára érkezik a pénz. Átláthatóbb, ha ügyfélként egyből a számládra érkezik, hiszen ebben az esetben az összes platformról érkező bevételt nyomon tudod követni és nincs lehetőség a csalásra.

A lakás ilyen jellegű előkészítése, menedzselése nagy befektetés és komoly elhatározás, a jó és a rossz döntés pedig azonnal érződik a bevételeiden. Érdemes ezért olyan airbnb menedzsment céget választani, amelyik a fenti kritériumok mindegyikének megfelel.

Reméljük hasznos volt, amit olvastál. Értékeld cikkünket!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 értékelés, átlag: 3,25 - 5)

Kapcsolatfelvétel

Kérjük töltsd ki az alábbi mezőket és hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot!
      • A megadott telefonszámon ebben az időpontban hívhatnak vissza.
Visszahívást kérek
Regisztráljuk adataid és 24 órán belül
felvesszük veled a kapcsolatot.
Részletes kalkuláció
Add meg lakásod paramétereit, tölts fel fotókat és
visszahíváskor már pontos becslést kapsz.

Kiemelt partnerünk