Mi kell az ötcsillagos vendégélményhez?

shutterstock_725746873.jpg

Minden Airbnb host számára fontos cél, hogy a lehető legmagasabb értékelést zsebelhessék be vendégeiktől. A vendégfogadás egyik legfontosabb eleme a vendégekkel történő kapcsolattartás - virtuálisan illetve személyesen – vagyis a vendégkommunikáció, ezért érdemes részletesen beleásnunk magunkat a téma rejtelmeibe. Mint tudjuk az Airbnb rendszerében meghatározó szerepet tölt be az értékelési rendszer. A vendégek ennek segítségével tudnak visszajelzést adni szállásadójukról, illetve a szállásról, ami a továbbiakban nagyban befolyásolja lakásunk népszerűségét az Airbnb felületén. Ezért fontos, hogy mint tulajdonos, profi módon dolgozzunk egyénileg vagy akár egy erre specializálódott csapattal a rövid távú lakáskiadás kapcsán.

Általában egy turista utazását alapos utána járás előzi meg, mi rögtön már ebben segítségére lehetünk, közvetlenül azután, hogy a foglalás hivatalosan megtörtént. A vendégélményt ily módon már jóval érkezés előtt lehetőségünk van befolyásolni és mivel a vendégeknek ugyanúgy van egy első benyomása, mintha személyesen találkoznánk velük, egy pozitív első kapcsolatfelvétel hatása felbecsülhetetlen.

Mi kell ehhez? Érdemes egy minimum ismerettel rendelkezni az adott vendég nemzetiségéről, hogy mindenre fel tudjunk megfelelően készülni az érkezésére és érezzék, hogy mindenben a rendelkezésükre állunk. Egy profi cég általában rengeteg tapasztalattal rendelkezik e téren is, és már előre képes felismerni a különleges elvárásokkal rendelkező vendéget, majd ehhez igazítani mind a kommunikációt, mind a vendég személyes fogadását. Az ilyen eseteknél érdemes extra odafigyelést biztosítani, akár plusz törölközők, takarítás vagy extra szolgáltatások felajánlásával, de egy üdvözlő ajándék is nagyon sokat dobhat a vendég élményén és ezzel az értékelésünkön.

Az Airbnb felületén folytatott kommunikáció során ajánlott mindig először egy hosszabb üdvözlő üzenettel kezdeni a beszélgetést, ezzel már elébe mehetünk a vendég számos várható kérdésének amiért ő maga is hálás lesz, hiszen már kérés nélkül előre átnyújtunk neki számos olyan fontos információt, amire szüksége lehet utazása alatt. Amire érdemes még figyelnünk, hogy kellően részletes üzeneteket írjunk, kerüljük a fél szavas válaszokat és “mindig miénk az utolsó szó” alapon éreztessük, hogy bármikor és szinte azonnal elérhetőek vagyunk.

Mire elérkezik a vendég személyes fogadásának ideje, igyekezzünk tisztában lenni azzal, hogy éppen merre jár, ezzel is elkerülve az esetleges késést és hogy a vendégnek várnia kelljen ránk, hiszen ez rengeteget ronthat a vendégélményükön. Fogadáskor a legapróbb részletekre is térjünk ki, hogy maximálisan otthon tudja érezni magát a vendég és ne érezze azt, hogy mindenért kérdést kell intéznie a szállásadója felé. Természetesen biztosítsuk róla, hogy bármikor elérhet bennünket bármi kérdése vagy gondja lenne, ennek érdekében felajánlhatjuk a telefonszám cserét is. Nagyon fontos, hogy mindig személyesen fogadjuk a vendéget, tudjon arcot társítani a “lakáshoz” és a “kommunikációhoz”.

A tartózkodás alatt is kifejezhetjük érdeklődésünket, az iránt, hogy minden megfelelő-e, újabb biztosítékként, hogy teljes odafigyeléssel vagyunk vendégünk iránt.

A távozást követően, akár személyesen a kiengedéskor, akár a kommunikációs felületen is kérhetjük, hogy értékelje szállásunkat, ezzel is növelve bevételeinket (bővebben a bevételek maximalizásáról ITT is olvashatsz).


Név *
Név