Mivel jár a lakáskiadás?

Mivel jár a lakáskiadás.jpg

A rövidtávú lakáskiadás folyamatos, napi odafigyelést és menedzselést igénylő munka. Lássuk, milyen feladatokkal kell megbirkózni nap mint nap!

Ha rövidtávú lakáskiadással szeretnél bevételhez jutni az ingatlanodból, érdemes először végig gondolni, mennyi teendővel jár ez a tevékenység annak érdekében, hogy eldönthesd, magad szeretnéd-e menedzselni a lakást, vagy esetleg együttműködnél egy lakáskiadással foglalkozó céggel. Juhász Réka, a Let Me Inn operációért felelős munkatársa most beavat a mindennapi teendőkbe.

„Minden lakásról készül először is egy profil, amit felteszünk a különböző oldalakra, erre érkeznek a foglalások. A legtöbb teendő mindig a legelső foglalás előtt van” – állítja Réka. Először is le kell adni a rendelést, hogy hány darab és mekkora ágyneműkre van szükség. Minden érkező előtt elvégzik a takarítást és feltöltik a lakást a szükséges eszközökkel: a sampon, tusfürdő, szappan kötelező eleme az Airbnb-lakásoknak, ahogy az ágynemű és a törölköző is. Véleményük szerint azonban nagyon fontos például hajszárítót biztosítani a vendégek részére, ugyanis a statisztikák alapján ez akár 5%-kal is megemelheti a foglalások számát.

„A kapcsolattartás, a kommunikáció folyamatos, bármikor érkezhet egy új kérdés. A vendégek többsége gyakran kíváncsi arra, hogyan tudnak tömegközlekedni vagy éppen taxit rendelni, milyen jegyekre lesz szükségük, milyen étkezési és szórakozási lehetőségek közül választhatnak majd helyben” – sorolta Réka. Hozzátette: mivel a különböző platformokon előre sorolják azokat a lakáskiadókat, akik gyorsan válaszolnak a felmerülő kérdésekre, a Let Me Inn-nél egy órán belül megválaszolnak minden kérdést.

A vendégeket minden esetben egy beengedő ember várja, aki megmutatja, hogyan lehet bejutni az épületbe, hol található a lakás, körbevezeti az újonnan érkezetteket a helyiségekben, megmutatja a különböző háztartási eszközök, valamint a fűtés, klíma használatát. A check-in során tájékoztatást nyújt például arról, hol található a közelben bolt, étterem vagy hogyan működik Budapesten a parkolás. „Általában egy vendég az itt tartózkodása alatt 3-4 üzenetet küld. Előfordul, hogy jegyet szeretne rendelni egy eseményre vagy megkérdezi, honnan érdemes pizzát rendelni” – meséli Réka. Távozás előtt mindenképpen felveszik a kapcsolatot ismét, és megérdeklődik, mikor hagyja el a lakást. Ilyenkor ismét kimennek a helyszínre, elveszik a kulcsot, illetve ilyenkor történik a lakás kárfelmérése is.

„A kárigényeket az Airbnb felé 14 napon belül vagy a következő vendég érkezéséig lehet benyújtani. Előfordul, hogy kijön a konnektor a falból, vagy kivitelezési hibából fakadóan leszakad a karnis, de volt már olyan eset, amikor a mahagóni padlót karcolták fel, amikor arrébb tolták a kanapét a nappaliban. A kárigény bejelentését követően az Airbnb vagy kifizetteti a kárt, vagy kártéríti a tulajdonost, ha önhibán kívül keletkezett kár. Utóbbira példa például, ha beletörik a kulcs a zárba” – sorolja a Let Me Inn szakembere. Fontos azzal is tisztában lenni, hogy egy váratlan káresemény vagy karbantartási probléma miatt, például, ha a vendég éjszaka elhagyja a lakáskulcsot, azonnal menni kell intézkedni, függetlenül attól, hogy mit csinál épp az ember. Nem minden tulajdonos örül annak, ha a karácsonyfa alatt vagy moziban ülve, esetleg a családi vacsora közepén fut be egy fontos hívás, hiszen az ünnepek alatti időszak vagy a hosszú hétvégék kiemelt időszaknak számítanak a vendégforgalom tekintetében, ilyenkor mindenki pihenni szeretne, de nemcsak a bérlő, hanem a tulajdonos is.

Az extra szolgáltatások tekintetében a tulajdonos határozza meg, milyen berendezésekkel látja el a lakást. Van, ahol van mosógép és szárítógép is, ha van rá lehetőség, akkor a parkolóban, garázsban megvásárolt helyet használhatják a bérlők, de van, aki rollert, biciklit bocsát az érkezők rendelkezésére. „A családosok számára fontos, hogy kapjanak kiságyat, etetőszéket például, ezeket a Let Me Inn biztosítja számukra. A tulajdonos által biztosított kávéfőzők, teafőzők mellé is bekészítünk kávét, teát, cukrot annak érdekében, hogy vendégeink minél inkább otthon érezhessék magukat. Ez esetben ugyanis jobb értékelést tudunk elérni” – tette hozzá Juhász Réka.

Ahogy a fentiekből is látható, ez a fajta tevékenység nagyfokú rugalmasságot és sok időráfordítást igényel a tulajdonos részéről, ami kiváltható egy menedzser cég alkalmazásával. Természetesen számításba kell venni a menedzsment cég járulékait is, de érdemes belegondolni, hogy megéri-e áldozni pénzt arra, hogy kényelmesen, minimális időt ráfordítva jussunk passzív jövedelemhez. Azért is megtérülő befektetés, mert így nem csupán naprakész szakemberek segítenek, de ők olyan profi szoftvereket is használnak, aminek a megvásárlása egy magánszemély számára nem feltétlenül kifizetődő.

Ha további kérdésed van a rövidtávú lakáskiadással kapcsolatban, keresd a Let Me Inn csapatát!


Név *
Név