Ügyfélszolgálat és kárbehajtás – így működik az Airbnb

Félted a lakásod és biztosra mennél a kártalanítást illetően? Az Airbnb egy biztos alapokon működő rendszer, ami ellenőrzött kereteket biztosít mind a bérlők, mind a házigazdák számára. Most az ügyfélszolgálatot és a kárbehajtás szabályait mutatjuk be részletesebben.

Tapasztalataink alapján sokan aggódnak az ingatlanukon esetlegesen ejthető károktól, amortizációról, amik a rövidtávú kiadás során keletkezhetnek. Balesetek azonban mindig adódhatnak. Mit tudunk tenni, ha Airbnb vendégeink kárt ejtenek a lakásban?

Támogatások és ügyfélszolgálat

Az Airbnb felkészült munkatársai minden kérdésre gyorsan válaszolnak. A kapcsolatot a honlapukon keresztül könnyen fel lehet venni a céggel, és a megfelelő témában már írhatjuk is az üzenetet. Mivel minden témában, pl. kifizetésekkel, foglalásokkal kapcsolatban, egy adott ügyfélszolgálatos segíti a rövidtávú üzemeltetőket, így biztosak lehetünk abban, hogy a lehető legfelkészültebb munkatárstól kapjuk meg a válaszokat.

Az Airbnb kárbehajtásra és a visszatérítések visszautalására egy adott felület áll rendelkezésre, a Resolution Center. Az Airbnb kárbehajtás esetén mediátort biztosít, aki a bérlőt és a lakáskiadót is meghallgatja, és segít elrendezni az esetleges vitát. A rendszer egyszerűen kezelhető, pár kattintással bekérhetjük vagy visszautalhatjuk a pénzt, ami a rendszerben rögzített bankszámlára továbbítódik.

Kárbehajtás

Sok lakástulajdonos aggódik amiatt, mi történik, ha kár keletkezik a rövidtávon kiadott ingatlanban. Az Airbnb rendelkezik egy biztosítási alappal, ami segítségével egy nagyobb káresemény esetén a Trust and Safety részleg a lehető leghamarabb kárpótolja a tulajdonost az alapból, majd átveszi a vendégen való pénzbehajtással járó feladatokat. Így nem a tulajdonosnak kell a pénze után „futnia”.

Hogyan működik a rendszer?

A kárbehajtás elindítására a szállásadónak 2 hétig vagy a következő vendég érkezéséig van lehetősége. Először a vendég kap egy értesítést a kár leírásáról (képekkel dokumentálva), illetve a kifizetendő összegről. Erről becslést adnak ki, vagy csatolják a cserélendő termék linkjét, esetleg a javítás árajánlatát, vagy már a számlával igazolt, elvégzett javításról az értesítést.

A vendég vagy elfogadja a kárt és az Airbnb-n keresztül elutalja az összeget, vagy elutasítja annak kifizetését, illetőleg előfordulhat az is, hogy egyszerűen nem reagál a megkeresésre.

Vitás ügy esetén lehetőség van az Airbnb kárbehajtás részlegének bevonására. Ebbe a stádiumba általában nagyobb értékű károknál jut el az ügy. Ekkor a Trust and Safety részleg emailben keresi meg a tulajdonost, és egy szigorú eljárás keretében kell igazolni a kárt és annak javítását. Mindkét felet részletesen megkérik, hogy mesélje el, mi történt. A javításokról pontos számlát és a végeredmény bizonyítását is kérik. A dokumentáció csatolása és annak elfogadása esetén az Airbnb elutalja a pénzt.

A pénz kifizetése általában egy naptól egy hónapig terjedő idő alatt történik. Amennyiben a vendég elismeri a kárt, akkor egy nap alatt már meg is kapja a tulajdonos a pénzt, ha viszont nem, akkor a bizonyítástól függően elhúzódhat az ügy rendezése, így az utalás is.

A rendszer lényege, hogy a vendégeket és a szállásadót is védjék, így megpróbálják kiszűrni az esetleges átveréseket. Ugyanakkor az Airbnb ezzel a módszerrel nagyon erős támogatást nyújt a tulajdonosok és a rövidtávú lakásüzemeltetők számára.

Miért fontos a jó kapcsolat?

Az Airbnb-kapcsolat nélkülözhetetlen az olyan üzemeltetők számára, akik akár többszáz ingatlan menedzselésével is foglalkoznak egyszerre. Mi, a Let Me Inn csapata például több mint 180 ingatlan rövidtávú lakáskiadás menedzselésével foglalkozunk. Az Airbnb-vel való kiemelt partnerségünk segíti munkánkat, ugyanakkor ügyfeleink számára is megnyugtató, hogy egy esetleges káreset során is ismerik az eljárás menetét, és bíznak a támogatásban.

Kérdésed van? Segítségre lenne szükséged? Fordulj hozzánk bizalommal!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 értékelés, átlag: 5,00 - 5)

Kapcsolatfelvétel

Kérjük töltsd ki az alábbi mezőket és hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot!
      • A megadott telefonszámon ebben az időpontban hívhatnak vissza.
Visszahívást kérek
Regisztráljuk adataid és 24 órán belül
felvesszük veled a kapcsolatot.
Részletes kalkuláció
Add meg lakásod paramétereit, tölts fel fotókat és
visszahíváskor már pontos becslést kapsz.

Kiemelt partnerünk